fAYDALI BİLGİLER

DENİZYOLU

ArmatörGemi sahibi, taşıyıcı
AcenteHerhangi bir limanda armatör adına faaliyet gösteren, onun temsilciliğini yapan kuruluş
NVOCC“Non Vessel Operating Common Carrier” (Gemi sahibi olmadan taşımacılık yapan)
Co-LoaderForwarderların yüklerini kendi yükü ile konsolide ederek taşımacılık yapan
ForwarderKarayolu,havayolu,denizyolu, demiryolu taşımacılığını, gümrükleme ve sigorta hizmetlerinin operasyonunu gerçekleştiren,aktif bir acenta ağına sahip olan organizatör firma
Bill Of Lading (B/L)Denizyolu konşimentosu
Master B/LAna konşimento
House B/LAra konşimento
Charter TaşımaGeminin tamamen yada kısmen (part kargo) kiralanarak yapılan taşımadır
Charter PartyTaşımacı ile armatör arasında yapılan sözleşmeye verilen isimdir
Bulk YüklemeKonvansiyonel yük taşımacılığında dökme yükleme
BrokerArmatörle yükleyici arasında aracılık yapan,komisyoncu
RO-RO TaşımacılığıAraç,treyler veya konteyner taşıyan gemilerle yapılan taşımacılık

Yükleme Boşaltma Terimleri

Free In (FI)Limandaki yükleme masrafı
Free Out (FO)Limandaki boşaltma masrafı
Liner In (LI)Yükleme masrafının armatöre ait olması
Liner Out (LO)Boşaltma masrafının armatöre ait olması
Stuffingİstifleme, yükü konteynere yerleştirme
UnstuffingKonteynerin içini boşaltma
StevedoringGemiyi yükleme ve boşaltma hizmeti

Liman Terimleri

StorageLimanda depolama / ardiye
DemurajGeminin kendisine tanınan yükleme ve boşaltma süresini aşması yada konteyner içinde bekleyen yükün tanınan süreden önce gümrükten çekilip boşaltılmaması
Free TimeSerbest süre.Yükün demuraja girmeden bekleyebileceği süre. Süre aşımında demuraj uygulanır.
THC(Terminal Handling Fee) : Limandaki elleçleme ücreti
Geçici KabulTürkiye’deki gümrük mevzuatı gereği konteynerler gümrüğe tabi mal statüsündedirler. Bu nedenle bir konteynerin limandaki gümrüklü sahadan çıkarılması veya tekrar limana getirilmesi halinde ortaya çıkan gümrükleme masrafıdır.

 

Navlunla İlgili Terimler

CAF(Currency Adjustment Factor) Amerikan dolarındaki dalgalanmaların navluna dahil edilmesi
BAF(Bunker Adjustment Factor) Deniz aşırı taşımalarda fuel oil fiyatlarındaki dalgalanmaların belli oranda navluna dahil edilmesi
PrimajGenellikle Türkiye’den ihracat navlunlarında kullanılan armatörün riskini azaltmak için koyduğu ek ücret
War Risk Surcharge (WRS)Savaş riski olan limanlara yapılan seferlerde navluna ilave olarak alınan ek ücret
High Cube SurchargeHigh Cube konteyner için alınan ilave ücret
IMCO ChargeTehlikeli madde taşımalarında armatörün talep ettiği ek ücret

 

şimdi sizin güveninizi taşıyalım!

Her türlü konteyner taşımacılığı için bizimle hemen iletişime geçin.

Scroll to Top
İletişime Geç
Nasıl yardımcı olabilirim?
Suseven Lojistik
Merhabalar!
Size yardımcı olabilmem için benimle iletişime geçin.